2 Augusti



Lägg ditt liv i Herrens hand. Lita på Honom, Han kommer att handla. - Ps. 37:5 

Jag vill lära dig och undervisa dig om den väg du ska vandra, jag vill ge dig råd och låta mitt öga vaka över dig. - Ps.32:8





Gårdagen är redan förbi, morgondagen har vi inte sett men Idag Hjälper Herren!           

Det är inte de höga bergen som du har framför dig som tröttar ut dig.
Det är sandkornet i skon.   A. P 

Jag vill följa dig min Jesus, följa dig om vägen går
Över solbelysta höjder, eller genom dunkla snår. 
Där din heliga fot gått före, vill jag följa efter glad
Säker på att varje steg mig närmar
Hem till Guds levande stad



Jag är med dig - Frank Ådahl



Joh 14:27 - Frid lämnar jag kvar åt er, min frid ger jag er. Jag ger er inte det som världen ger. Känn ingen oro och tappa inte modet.
            
Gud är gränslös, så underskatta inte vad han kan göra i ditt liv!




Hej på Er alla kära vänner, 
Nu är det visst väldigt länge sedan jag skrev något till er i Bloggen! 
Har verkligen inte glömt bort er, men det är lite trögare för mig att orka samla tankarna och att hålla koncentrationen när jag ska försöka skriva. 
Det har ju också, i alla fall som jag upplevt det varit lite jobbigt med värmen. Ursäkta, ska väl egentligen inte klaga på vädret!  Men det är naturligtvis lättare att bli lite modfälld när man känner sig trött och får lite mer motstånd än vanligt! Så är det nog för de flesta av oss!
Annars är det många saker som har varit mkt bra - en fantastiskt fin Sommar! ”Jag är så glad och tacksam att få leva och bara finnas till!”                                                                         
Och det är ju bara att ödmjukt konstatera att det är ett under att jag hänger med som jag gör, med tanke på de osäkra framtidsförhoppningar som läkarna gett mig fram till nu! 
Men Gud är God och det är bara Han som ytterst kan påverka det som möter oss i livet, även om han ger oss stort förtroende att välja väg i olika situationer.
Jaa, det ger verkligen en stor trygghet att få tro att Gud ”håller i trådarna” och att Han går med oss i både ljus och mörker och leder allt till det bästa för oss. Jag är så oändligt tacksam för alla de goda, hoppfulla och trygga löften Gud gett oss att vila i!
Han vill oss bara det allra bästa i livet!
Och nu ser jag fram emot vad Gud har i beredskap för mig/oss den närmaste tiden...


Vi gläds i tanken på att Evelina och Jakob ska gifta sig nu i augusti. Bröllopet kommer att bli i Vilhelmina, där Evelina har jobbat i fyra år. 
Jag får denna gång, vare sig jag vill el inte, finna mig i att mest ”stå bredvid” och se hur de andra ”planerar, fixar och förbereder.” Inte så att jag på något sätt skulle vara oumbärlig, men det är för mig en ny och oprövad situation att träna på.
Magnus, övriga familjemedlemmar,  släkt , vänner, grannar, både nära och långt borta, gör ett fantastiskt fint jobb, så jag är verkligen inte på något sätt  orolig att det inte kommer bli bra. Är såå tacksam!!! men det är mer den där egna känslan av att inte själv kunna bidra och hjälpa till som man skulle vilja och som man är van vid sedan tidigare - det är en stor utmaning/träning för mig!
I alla fall, det är en stor dag och vi känner oss så innerligt tacksamma för all vänlig hjälp, uppmuntran och uppbackning vi får från så många olika håll och på olika sätt. 
Stort, stort, hjärtligt Tack!!!


”Allt gott”, Gud välsignelse, trygghet och glädje, önskar jag er alla !!!



Kommentarer

  1. Allt gott och Guds välsignelse till er. Ello

    SvaraRadera
  2. Så fina bilder o ord du förmedlar! ❤ Förstår att det är en utmaning att "stå bredvid " vid arbetet inför bröllopet, men verkligen en dag att se fram emot!!
    Kramar till dej o familjen! 💕🤗

    SvaraRadera
  3. Tack för alla underbara bilder,ord och Franks sång som är en av de finaste sånger som gjorts. Tänker på dej o din familj. "Han är med livet igenom"..Ja det gäller oss alla.STOR KRAM Ing-Britt i R-holm

    SvaraRadera
  4. Så fint,och underbara bilder.
    Nu när den stora bröllopsdagen är nära önskar jag att det blir en fantastisk dag och helg för er alla i kärlekens tecken.
    Ber för dig att du ska orka och kunna njuta och glädjas med brudparet.
    Många kramar
    Gunvor

    SvaraRadera

Skicka en kommentar