1 juli 2019



Sommarpsalm, Text 1889 von Carl David von Wirsen



1. En vänlig grönskas rika dräkt
har smyckat dal och ängar.
Nu smeker vindens ljumma fläkt
de fagra örtesängar.
Och solens ljus
och lundens sus
och vågens sorl bland viden
förkunna sommartiden

3. Men du, o Gud som gör vår Jord
så skön i sommarns stunder:
Giv att jag aktar främst ditt ord
och dina nådesunder.
Allt kött är hö
och blomstren dö
och tiden allt fördriver,
blott Herrens ord förbliver.

5. Då må förblekna sommarns glans
och vissna allt fåfängligt;
min vän är min och jag är hans,
vårt band är oförgängligt.
I paradis
han huld och vis,
mig sist skall omplantera,
där inget vissnar mera




Efter de varma och torra dagar som vi i Boet har haft den senaste tiden, var det riktigt skönt med det uppfriskande Sommarregn som kom i Måndags.
Det blev lättare att andas och gav härligt ny kraft till den annars , väldigt torra jorden!

Och om man tittade lite närmare kunde man se hur regnet lockade fram de allra vackraste diamanter i grönskan och gav en ny skärpa i växtligheten.



För övrigt kan det vara riktigt skönt och mysigt att en förmiddag sitta inne och höra hur regnet smattrar på taket. Sååå rofyllt helt enkelt!
Ja, och sedan som man brukar säga: 
”Efter regn kommer solsken” 

Vad hälsan beträffar får vi säga att jag ändå mår ganska okej, tycker jag! Lite darrig och trött i kroppen, och synen är lite besvärlig, svårt att få skärpa, förmodligen beroende på att cortisonet gör mig stel och svullen, men det funkar.....
Närminnet är ju inte det bästa heller, men med förstående och hjälpsamma närstående och vänner så klarar jag mig ganska bra trots allt !
Och så är det så gott att få vila i alla förböner och omsorg, uppmuntran från er, kära Vänner! Stort och varmt TACK!



Glada och tacksamma att kunna få fira vår Bröllopsdag den 13 juni.
Magnus överraskade med Räkmacka till frukost och sedan fick vi en fortsatt solig och fin dag som avslutades på Grännaberget tillsammans goda vänner som har samma bröllopsdatum!

Var inte skyldiga någon något, utom detta att älska varandra! - Rom. 13:8


Gud är gränslös, så underskatta inte vad Han kan göra i ditt liv!

Att lära känna dig är min längtan
Att lära känna dig
Att komma nära, nära ditt hjärta
Se vem du verkligen är

Du är min far och jag är sitt barn
Jag vet att du älskar mig
Att va i din närhet, höra dig tala
Det är det enda för mig



Kommentarer

  1. Tack Inger för för allt du skriver och alla fina bilder du delar.Vi har så mycket vackert att njuta av på alla sätt.
    Så gott att ha en himelsk far som bryr sig om oss o Aldrig överger oss hur än livet ser ut. Kram Gullvi.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar