23 Juni


Glad att få leva - Sören Jansson 

Glad att få leva att bara få finnas i denna Guds sällsamma värld.
Glad att få känna hur livet fungerar, se ängarnas blommande flärd.
Glad att få gå under regntunga skyar och lyssna till lärkornas drill.
Glad att få sjunga i livet sekunder, ty glädjen hör mänskorna till.

Glad att få leva de solljus stunder, när livet är blommor och sång.
Glad att få leva när prövning kommer, och dagen blir töcknig och lång.
Glad att Gud lyssnar på bönen jag beder och vet vad min hjärta begär.
Glad att Gud svarar och hjälpen mig sänder, han vet som bäst för mig är.

Glad varje morgon som solen mig väcker, Guds kärlek var morgon är ny.
Glad att Guds nåd ska mig följa och bära, tills evighetsdagen skall gry.
Glad att få leva och fröjdas i hoppet, det väntar ett hem på mig där.
Glad skall jag då med den himmelska släkten, få prisa min frälsare kär.


Stort TACK för alla góa hälsningar av olika slag och besök på min födelsedag i Tisdags!
Det blev en riktigt härlig ”spontanfirardag”, med familj, grannar o Vänner som droppade in. Jättevarmt Tack! 
Samma dag fick vi kallelse att vi skulle infinna oss på Onkologen redan på torsdagen för att träffa läkaren och få besked om vad den nygjorda datortomografin, visade.

Enligt läkaren var bilderna svårtolkade. Han menade att en del tumörer var något sämre och en del hade hållit sig i schack och detta tillsammans med att jag mår skapligt, gör att man kan dra slutsatsen att behandlingen är verksam och att man vill fortsätta med fler celllgiftsbehandlingar. Om mina värden håller ska jag då börja den sjätte behandlingen den 9 juli. Man ville dock följa upp hur det går lite tidigare än planerat, så det blir en ny röntgen av hjärnan i början av augusti, med ett nytt läkarbesök senare delen av augusti. Med tre bilder att jämföra ( Jan - Juni- Augusti ) blir det lättare att göra en bedömning.


Gud är trofast, 
Han som har kallat er till gemenskap 
med sin son Jesus Kristus; vår Herre.
1 Kor: 1:9


Mycket är annorlunda i familjen Ax`s liv i år. Så även firandet av denna Midsommarhelg. Magnus och jag har ju tillbringat den tillsammans i 33 år, 
men nu, detta år, när jag inte är riktigt pigg, fick det bli lite annorlunda.
Magnus och Linnea har nämligen åkt upp till Vilhelmina och Tvärålund, 
för att träffa Evelina och Jakob. Tillsammans skulle de ägna sig åt bröllopsförberedelser, för de planerar nu att gifta sig i Vilhelmina i slutet av augusti.




Visst känns det lite tråkigt att inte kunna vara med och hjälpa till, 
men nu är det ju bara så, att allt inte blir som vi kanske önskar i livet.
Däremot kan det, med Guds hjälp bli riktigt bra ändå!
Jag fick ju nu istället förmånen att tillbringa helgen på vårt torp, 
tillsammans med syster, svåger, sönerna och deras familjer. 
Så jag har haft det så bra så!













 


Önskar Er en fin avslutning på denna vackra Midsommarhelg och en Glad fortsättning på den sköna Sommaren! 






I denna ljuva sommartid 

1. I denna ljuva sommartid 
Gå ut, min själ, och gläd dig vid
Den store Gudens gåvor.
Se, hur i prydning jorden står,
Se, hur för dig och mig hon får
Så underbara håvor.

5. Ack, är det redan här så skönt 
på denna jord så härligt grönt, 
hur skall det då ej bliva 
himmelen, där Gud berett 
vad ingen här i världen sett 
och ord ej kan beskriva

Kommentarer

  1. Så mysigt ni ser ut att Ha haft det i midsommar 🌸 härligt att få vara med sina nära och kära 💕 Tänker på dig 🙏 ❤ Kram

    SvaraRadera
  2. Fina modsommarbilder! Roligt att höra att det blir bröllop för Evelina!❤
    Tacksamt att behandlingen är verksam! Kram AnnBritt

    SvaraRadera
  3. Kram ��
    Wiola

    SvaraRadera
  4. Var inte meningen med frågetecken o kunde tyvärr inte radera.
    Tänker på dig o ber.
    Kram Wiola
    (Kunde inte låta bli att sända en hälsning när jag hörde hur du har det.)

    SvaraRadera
  5. Gläds med dej att du haft en bra midsommar. Ello

    SvaraRadera
  6. Så härligt ni verkar ha haft det i helgen!
    Riktiga midsommarbilder som du visar.
    Roligt att du orkar vara med .Tänker på dig och ber att kommande behandling ska gå bra. Kram Gullvi.

    SvaraRadera
  7. Vilka fina Midsommarbilder med familjen! ��
    Styrkekramar till Dig Inger.
    / Berit och Stig

    SvaraRadera
  8. Härligt att höra att du haft det bra i midsommar.
    Du är alltid i mina böner🙏
    Du är en stor kämpe , all styrka till dig💜💙

    SvaraRadera
  9. Vilka härliga bilder! Ni ser ut att ha haft en mysig midsommar. Lycka till med den fortsatta behandlingen. Jag tänker på dig! Kram ❤

    SvaraRadera
  10. Söker kontaktuppgifter till Sören Jansson. Dikten "Glad att få leva" är angeläögen text i den seniordamkör jag sjunger i i Helsingfors och den har inspirerat mig till en tonsättning som jag skulle vilja anhålla om ltillstånd till. Hittade en epostadress på nätet, men lyckas inte få fram den på nytt.





    SvaraRadera

Skicka en kommentar