21 maj




De senaste dagarna har maskrosfröna flugit som snöflingor i luften!
Naturen har fullkomligt exploderat i olika Vårgröna färger. 
Så mycket vackert...
Hägg, Syren mm - allt på en gång! ”Skomakarn fick en kort semester i år!”
Kor och kalvar hoppar av glädje över att fått komma ut i friheten! Det är en fröjd att se!
Och att se alla sorter blommor.....Maskrosor, även om de betraktas som ogräs, så är de väldigt vackra när man tittar nära....och allt det gröna...såå fint!

Lite tråkigt bara, att inte kunna vara igång och kunna ” fixa o dona” i trädgården som jag brukar, men jag har ju såå mycket att vara tacksam för ändå.... bara att kunna vara uppe och kunna gå ut lite varje dag - det är ju inte ngn självklarhet!
och jag ska verkligen inte klaga, för jag har fått god hjälp, med både det ena och det andra, som att så i trädgårdslandet. Tusen Tack , Ylva och Linnea, för hjälpen!



Har sista tiden känt mig lite extra trött, men det är väl inte annat att förvänta sig, eftersom den här cellgiftsomgången var lite starkare än tidigare.
Men är så tacksam o glad att vi faktiskt kunde genomföra två utflykter i helgen. Bl a en dagstur till Öland i lördags. Det var väldigt fint att än en gång få uppleva Våren på Alvaret och njuta av den mycket speciella blomningen där och vid strandängen där vi kunde få se Arontorps ros. mm. Och höra lärkorna högt i skyn! Fantastiskt!
Som sagt, när man tänker efter så finns det så mkt att vara tacksam för!!!





Och störst av allt, få känna tryggheten i att vad som än händer, vad jag än möter, behöver jag inte känna mig ensam. Gud är med, Han vill hjälpa och bära. Hos Honom finns tryggheten!


Dra mig nära dig - Samuel Ljungblad 

Dra mig nära Dig. Låt mig aldrig gå

Jag lägger ner allt för Dig

Du säger mig jag är Din vän

Du är mitt begär Du och endast Du

Ingen har en famn som Du

där jag kan vila trygg just nu
Hjälp mig hitta fram
För mig hem igen

Du är mitt allt
Du är vad jag behöver
Du är mitt allt

Jag vill va nära Dig

Låt mig få känna dig!






STYRKAN I SVAGHETEN - Emelie Fjerntorp

Jag vacklar, faller
Det är att vara människa

Jag sinar, töms 
klarar inte ut livet själv

Jag lyssnar, söker
Gud viskar till min svaghet:

”Hade du varit stark 
skulle du inte kunna ta emot den kraft jag ger
när du erkänner dig svag och beroende av
Något större än dig själv.”


”Min nåd är nog för dig, för min kraft fullkomnas i svaghet.”
2 Kor. 12:9


Kommentarer

  1. Kära Inger!Du är en kämpe med Herren vid din sida.
    Han är vårt allt och vad vi behöver mest av allt.Tack för att du påminner oss om det.
    Roligt att du orkar med utflykter och annat trots tuff behandling.
    Det är en speciell tid på våren att följa allt i naturen.
    Kram Gullvi.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar