12 maj
Härlig Blomsterhälsning från kär Grannfamilj!......
Bibelordet på lappen handlar om att ”sitta under den Högstes beskydd”! 



Återigen - alla ni snälla Vänner.... Stooort Tack för all omtanke, uppmuntran och kärlek  ni visar oss på olika sätt och för alla förböner! Det är ovärderligt!!!

Helgen
Idag är det fjärde söndagen i Påsktiden. Temat i Kyrkoåret är ”Vägen till Livet!
Med Jesus som planerings ansvarig finns ingen anledning till oro! Vi kan få följa Honom som är ”Livet”! Jesus är både vägen till Livet och Livet.
Hos Jesus börjar ett liv tillsammans med Gud som fortsätter efter döden.
Vilken möjlighet!



I torsdags var vi på återbesök på Onkologen och det visade sig, som väl är att mina värden var så pass bra att vi nu kunnat börja en ny, lite starkare cellgiftsbehandling. Känner mig lite tröttare och mer påverkad denna gång, men annars får vi tacksamt säga att det går bra!
Magnus och Evelina (som just nu är hemma några dagar från Norrland) var med mig och så fick vi glädjen att samtidigt också få umgås en liten stund med ”kära Syster”!
Det gäller att försöka ta vara på det positiva i det som annars kan kännas lite tungt!

Och vi kan få försöka följa uppmaningen från bibeln, där det står:
”Släpp din oro, jag är med dig. Ängslas inte, se dig inte ängsligt om, för jag är din Gud. 
Jag styrker dig, jag hjälper, jag stöder dig med min rättfärdighets högra hand. Jes. 41:10

I förra veckan fick jag en fin bok på posten av en vän, 
Den är skriven av Emelie Fjerntorp och har titeln:
”Det enda som bär dig - när livet är svårt”

Önskar just att du ska få göra/känna som det står i texten:


Jag andas ut 
Jag andas ut min trötthet
Hos dig
Och söker vilan i att
Du ger ny kraft för varje dag

Jag andas ut min maktlöshet
Hos dig
Och väljer att se mer på
Hur Du inte orkar sluta bära

Och se
Plötsligt andas jag lättare igen
När de negativa tankarna lämnats
gör Du åter plats för

Hoppet, glädjen, tilliten.




På dig min Gud förtröstar jag - Bo Järpehag 

På Dig min Gud förtröstar jag
när oro skymmer min morgondag
För jag vet Du är trofast emot mig

När svårigheter omger mig

så är jag ändå trygg hos Dig
för jag vet att Du aldrig lämnar mig
Är det natt eller dag Herre på Dig förtröstar jag

Gud Du är alltid nära mig. Ingen förändring finns hos Dig
Du är densamme igår och idag och i evighet
Du är min framtids säkra grund
Du som står fast vid Ditt förbund

Min klippa är Du allsmäktig Gud Jag ärar Dig


Kommentarer

  1. Stor Kram till dig och hela familjen ❤

    SvaraRadera
  2. Så fint du skriver Inger! Ber att du får kraft för varje dag. Kramar från oss i Barnarp❤️

    SvaraRadera

Skicka en kommentar