31 april - Valborgsafton 2019

Hipp, hipp Hurra, för Sveriges kung, Carl XVI Gustav idag! 
Den Svenska flaggan vajar, just nu i skrivandes stund, så fint mot den blå himlen!


Vilken ”Vårvacker ” Valborgsafton vi har idag! Fantastiskt fint! Började lite mulet här i Bäck, men nu strålar solen igen!
Visst skulle vi behöva regn, naturligtvis, men skönheten i naturen går inte att förneka. ....det är en härlig Dag, en härlig kväll!
Och jag önskar er alla en fin och trevlig Afton, Var nu ni befinner er, med eller utan Majbrasa!

DU BÄR MIG

Dag, sången är stark i mig, 
känslan av kärlek är från Dig.
Du som är nära i vardagsliv.
Och jag ser en morgondag 
där jag får leva nära Dig.

Natt, rädslan förlamar mig, 
hur ska jag kunna hitta Dig, 
Du som har kraften jag saknar.
Men plötsligt jag ser igen,
Du är för alltid nära mig.

Du bär mig genom mörka natt, 
Du bär mig genom ljusa dag.
Jag får alltid vila i din stora famn.

Du bär mig över djupa dal, 
Du bär mig över högsta berg.
Inget kan mig rycka ur Din starka hand.

I stunder då natten faller på 
så vet jag att Du är nära mig ändå.
jag får alltid vila nära Dig, Du lyfter mig.

Ingenting kan hindra mig att nå Ditt land!

- Maria Gustin Bergström - 










”Gud är aldrig längre bort, än en viskning!”

Kommentarer

  1. Så gott att få dela Guds kraft med dig Inger.

    SvaraRadera
  2. Blir så glad av dina inlägg Inger, de fina texterna och bilderna. Just nu spirar det så vackert i Guds natur. Önskar dig en fin dag och att du få känna Guds omsorg. Ps 91: 1-2 Kram

    SvaraRadera
  3. Allra käraste.... det är en fantastisk kraft som vi får se spåren av i naturen nu, så stor och så mäktig och lika pålitlig som att det alltid kommer vår efter vinter.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar