21 april
Påskdagen - Årets gladaste Dag!



”Uppstått har Jesus hurra hurra. Han lever, han lever, han lever än....”

Idag skulle det passa att hälsa varandra med UV-scouternas Lösenord:
”- KRISTUS HAR SEGRAT!” ”-VI KAN SEGRA!”

Det vi människor aldrig kunde förmå genom oss själva, det har Gud i sin godhet redan gjort! Han tog på sig allt och dog i vårt ställe!
Det står i Jesaja 53:4-5 ”Genom hans sår blir vi helade...”
Inget är längre omöjligt! I Hans Seger kan vi tryggt både leva och dö!

Spikarnas lovsång - Niklas hallman 









Jag är svag men ändå stark
arm och fattig, ändå rik
Jag var blind men nu jag ser
allt som du gjort, allt som du ger

Hosianna, Hosianna
till Guds dyra offerlamm
Hosianna, Hosianna
Jesus dog och Livet vann

Ner i strömmen vill jag gå
för att liv och räddning få
Renad i Guds nådaflod
pånyttfödd och heliggjord

Jag har nu en säker hamn
I Guds öppna frälsarfamn
jublet stiger nu i mig
Jesus du har gjort mig fri.

Hosianna, Hosianna
till Guds dyra offerlamm
Hosianna, Hosianna
Jesus dog och Livet vann





Med några foton från gårdagens lilla ”äggjakt” här i Bäck, önskar jag er nu alla ”allt Gott” och en Glad fortsättning på PåskHelgen!
Passa på , om ni kan” att ge er ut och Njuuut i Vårvärmen!

Själv har jag de sist dagarna fått ta det lite lugnare, eftersom jag fått lite feber, men vi ska tro att det ”ger med sig snart igen”! Har nu för övrigt några veckors uppehåll från cellgiftsbehandlingen.

Fantastiskt stort TACK till er alla igen, för alla varma hälsningar; goda tankar och böner! JAG ÄR SÅ TACKSAM!

Kommentarer

  1. Så fin den är ; Spikarnas lovsång! Hoppas att febern ger med sig snart! 💕

    SvaraRadera
  2. ��Min Jesus lever därför vill jag leva
    Min Jesus lever därför är jag trygg .
    ♥️Kram Ingela

    SvaraRadera
  3. Världens genom tidernas bästa UV-ledare!! Du har betytt o betyder fortfarande så otroligt mycket för mig o min tro. Jag följer dig, jag ber för dig o du bär mig i det du skriver! Tack älskade Inger att du är du!! Kram Elsa

    SvaraRadera

Skicka en kommentar