10 April 

Ibland är vår käre Far i Himmelen överraskande snabb med sina bönesvar.. så sent som i förrgår berättade jag ju för er att mina värden var för låga för att fortsätta behandling just nu.., men redan i tisdags ringde de från onkologen och berättade att mina värden nu var okej för en ny cellgiftsomgång! Gud är God!
Så på torsdag beger vi oss till Onkologen igen för att planera den fortsatta behandlingen.
På tal om cellgifter så kom jag att tänka på att jag inte berättat om att jag nu är helt utan hår. Visst kändes det lite ” kymigt” när Evelina hjälpte mig att raka bort de sista hårresterna för en tid sedan! Men för att citera Karlsson på Taket, så är det ”en Världslig sak!” Visst känns situationen lite ny och ovan, men man vänjer sig och så småningom/förhoppningsvis kommer håret tillbaka.
Tills vidare får det bli lite olika sjalar, mössor och så finns det ju fina peruker numera!
Här följer en liten presentation av min nya ”look”:




Gud hjälp mig säga Ja till framtiden
Fast jag är rädd för den
Men något viskar till mig
Att det okända som rasar mot mig
Inte krossar mig
Utan lyfter mig mot dig.

Kommentarer

  1. Tack pappa Gud för snabba bönesvar.
    Du har så länge jag känt dig varit vacker från insidan och ut! Så är du nu också.
    Kramar från Lotta

    SvaraRadera
  2. Så gott med bönesvar! Hoppas det gått bra med planeringen för vidare behandling! Kram 🤗

    SvaraRadera
  3. Inger du är en pärla!!Att Gud hör våra böner och svarar har vi ju lärt oss och fått uppleva sedan vi var små. Tänk att det är en sanning när vi nu är både " gamla"? o grå..o utan hår .STOR KRAM till dej o jag önskar dej o din familj en fin Påskhelg.Han lever!!!Ing-Britt,Rydaholm

    SvaraRadera
  4. Så skönt att höra att du kan fortsätta behandlingen. Jag tänker på dig! Hoppas du & familjen får en fin påskhelg ❤ kram Johanna

    SvaraRadera
  5. Kära Inger!
    Gott att höra om bönesvar !Herren är med dig varje dag och bär dig genom allt.
    Vi fortsätter att be för dig och din familj.
    Kram Gösta o Gullvi.��

    SvaraRadera

Skicka en kommentar