9 mars


Han tröstar oss i all vår nöd, så att vi kan trösta dem som är i nöd, med den tröst vi själva får av Gud. - 2 kor: 4



Oj, nu har det snart gått en helvecka sedan Vasaloppssöndagen. Jag tänkte mkt på er som var ute i ”Fäderna Spår” den dagen, men eftersom jag inte var så pigg, blev det inget skrivet...
Får nu istället tacka er i efterhand för den otroliga kämparglöd ni visade på i söndags! Ni är beundransvärda som genomförde loppet trots de yttre motigheterna, trotsade blötsnö och frånvaro av spår att följa. 
Annars brukar man ju kunna ha god hjälp av just det. Att kunna ”ta rygg” och följa i någons spår, någon som testat vägen innan och känner den lite bättre än jag själv. Det finns ju så mkt som vi kan lära av varandras erfarenheter och det här fina att ”ta rygg” på någon när man är osäker el inte riktigt orkar på egen hand - det är en bra bild, tycker jag! Att hjälpa/stötta varann, turas om att ”dra”! Hur som helst.. Bra jobbat, hör ni!


Och nu är jag så innerligt Tacksam att mina tre behandlingveckor med cellgift och strålning i Linköping varje dag, är avklarade och att jag fått vara ”frisk” och orkat med... 
Åter igen: Stort Tack för alla era varma tankar, hälsningar ...och böner, inte minst!!!
Nu ska behandlingen förhoppningsvis verka och kroppen få chans att börja återhämta sig igen! 

Under tiden har vi nu glädjen att fått hem Evelina från Norrland, för att vara hos oss i tre veckor. Och Linnea har vi förmånen att träffa lite nästan varje dag, eftersom hon i vår ska vikariera/jobba lite på Bäckalyckan.

Och i helgen hoppas vi på att kunna träffas en stund heela familjen❣️ Det ska bli fantastiskt roligt, efter alla veckor av infektions risker!


Vanliga dagar - Maria Gustin Bergström

Vanliga dagar när allt rullar på, vardagens lista är så lång.
Tiden försvinner lika fort som den kom, jag förundras hur dagarna går.
Vanliga dagar när allt känns så lätt, allt liksom funkar av sig själv.
Tålamod, glädje är en grund för min dag, ändå glad för små stunder av frid.
Är så tacksam för livet, alla dagar jag får, vet att allt är en gåva här för mig.
Vanliga dagar då timmarna går, vill jag leva i ljuset av Dig.
Vanliga dagar när allt känns så tungt. Trötthet förlamar själens kraft. 
Inget fungerar och stubinen är kort och jag längtar till vilan Du ger.
Är så tacksam...
Fyll mina dagar med närhet till Dig, 
påminn mig vad Du har att ge. 
Hjälp mig att minnas att Du går här bredvid, 
Du som delar mitt liv som det är.
Är så tacksam...

Kommentarer

  1. ”Alla dessa dagar som kom och gick. De var livet!” Är så tacksam över dessa dagar! Tack Inget att du påminner oss! Vi ber att du ska fortsätta vara omsluten och buren i alla dina dagar!

    SvaraRadera
  2. Ingela och Mats.10 mars 2019 kl. 08:32

    Här kommer en hälsning från ett snöigt Mölnlycke. Vi önskar dig en bra dag med de dina.

    SvaraRadera
  3. Vilken fin sång! Hoppas ni fått en bra helg tillsammans! 💕

    SvaraRadera
  4. Tack för att du hjälper till att påminna mig om att ta tillvara på vardagen😍
    En jättestor styrkekram till dig och tack för att du finns.

    SvaraRadera
  5. Kära inger
    Bara en kram,, tänker så mycket på er hela familjen

    SvaraRadera
  6. Hoppas att ni fick en fin helg hela familjen!Ber att du ska få återhämta dig efter dina behandlingsveckor.
    Vi tänker på dig/er.������

    SvaraRadera
  7. ��Gullvi o Gösta

    SvaraRadera

Skicka en kommentar