28 mars - Vårglädje


Tänk att få vakna tidigt en morgon
Höra ett vårregn sjunga sin sång!
Jag älskar regnet som väcker jorden
Tack käre far för regnet du gav!

Tänk att få vakna tidigt en morgon
Höra en koltrast sjunga sin sång!
Jag älskar sången koltrasten sjunger
Tack käre far för sången du gav!

Tänk att få vakna tidigt en morgon
Se hur vår sol gör allting så skönt
Jag älskar solen som värmer jorden
Tack käre far för solen du gav!

Tänk att få vakna tidigt en morgon
Utan att sakna natten som var
Jag älskar livet som du har skapat
Tack käre far för allt som du gav!


Åh, vilken fantastisk Dag jag haft idag!!
I min situation får jag dagligen nu uppleva så många vardagsunder och jag verkligen njuter av allt fint jag får vara med om!
Vädret har varit heelt fantastiskt!!!
Våren har helt enkelt expodelat! Idag har jag i vårsolen glatt mig åt många naturunderverk! Koltrasten i björkdungen, Citronfjäril, Nässelfjäril, Snödroppar, Skilla... och så har jag idag, vilket känns som en jättestor seger för mig, putsat ett fönstret samt sytt och satt upp den där linnegardinen som jag såå länga tänkt att jag skulle göra!!! Vilken glädje och tillfredställelse! Tänk att jag lyckades med allt detta! Jag är sååå tacksam!
Hoppas du också haft det bra och kunnat njuta av din Dag!




Kommentarer

  1. Hej Inger! Vilken energi och glädje du sprider.Förstår att du är nöjd med din dag.
    Solen den kära koltrasten och allt som börjar spira på marken är så stort.För varje vår man får uppleva tackar jag Herren.Vi fortsätter och ber för dig om läkedom och mer kraft för varje dag.
    I en gammal sång står det:
    "Så som din dag är kraft ska du få det har Gud lovat ge oss ändå.Ljus på vår vandring hjälp i var strid att vara med oss nu och all tid."
    Kram från Gullvi

    SvaraRadera
  2. Tack för all din inspiration till mej i det som bara finns runt omkring. Gladde mej när du här om dagen satt med dina barnbarn på golvet och lekte. Vet ju vilken förmån och hur värdefullt det är att få vara med sina barnbarn. Tänker o beder för dej och din familj . Jesus håller i din hand. Ello ❤️ 💐

    SvaraRadera
  3. Allra käraste syster! Du är min glädje, min inspiration... jag älskar dig så mkt!
    Jag gläds med dig, blir varm när jag läser om hur du njuter i vardagsögonblicken och hur du då påminner mig igen, om NUET.
    Speciellt gläder det mig att du kunnat sitta en liten stund vid symaskinen ! Det var länge sedan och jag vet vad det betyder för dig att kunna fixa till ett fönster!
    Ber om fortsatt styrka ! ❤

    SvaraRadera

Skicka en kommentar