21 februari

GIANTS - Jättar


Har legat här en stund i sängen och funderat och "samlat kraft" för att ta mig an dagens olika behandlingar...
Då kom åter en sång till mig som min kära svägerska Majsan delade med mig för en tid sedan. Hon berättade att de övar den i hennes gospelkör. Den heter "Giants" och har en text som talar så starkt till mig just nu.

GIANTS  Klicka här för att lyssna 
GIANTS


[Chorus:]
Giants do die,
The bigger they are, the harder they fall.

Giants, they die,
Just walk around the Jericho wall.

Now we come in Your name
And we stand on Your word,
What is loosed in the heavens,
Will be loosed on earth.

Now we come in Your name
And we stand on Your word,
What is loosed in the heavens,
Will be loosed on earth;
Let God arise, giant, die.

[Bridge:]
Your praise will bring down strong holds.
When you pray, you will see miracles.
Just pray when things seem impossible
And the King of Glory will show His glory;
Let God arise, giant, die.

[Chorus]

[Vamp 1:]
When you praise,
When you praise,
When you praise,
They gotta come down.

[Vamp 2:]
When you worship,
When you worship,
When you worship,
They gotta come down.

[Vamp 3:]
When you shout,
Just shout.
When you shout,
They gotta come down.

[Vamp 4:]
They gotta come down.

[Ending:]
Let God arise, giant die.

Vi har nog alla våra "jättar",  utmaningar av olika slag att möta / bekämpa i livet. Det kan vara av så många olika slag.. Allt från dålig självbild , handikapp, kroppsliga svagheter, till arbetsrelaterade utmaningar, relationer... Många, många får kämpa med svagheter av olika slag i sina kroppar och de är riktiga hjältar! Bara under den här relativt korta tiden , sedan i mitten av december, har jag fått möta / se så många av alla dessa tappra människor som fightas med stora utmaningar i sina liv vad gäller hälsan. Tänk så många tåliga, uthålliga människor som varje minut måste ta fram sin "fighting-spririt". Jag blir så imponerad och full av beundran! 

Jag vill passa på att igen ge en stor eloge till alla fantastiska människor som jobbar inom vården! Jag blir SÅ imponerad och tagen av allt som fungerar så bra och blir så berörd av alla vänliga, tillmötesgående människor inom sjukvården! 

Vi kan inte hjälpa alla här i världen , men alla kan vi hjälpa någon!

Mitt läge är just nu så att jag är väldigt tacksam för all hjälp jag får för att få mitt liv och vardag att fungera - så gott det nu kan göra... En sak är t e x att jag får hjälp med att få fram mina tankar i skrift i bloggen. Jag har svårt att både rent motoriskt och mentalt, få fram det jag tänker och vill uttrycka. 
 Jag är just nu - torsdag middag -  kvar på onkologen. Vilar nu efter att ha tagit cellgift och inväntar dagen strålbehandling, om en timma.   Det är nu planerat så att jag ska ta cellgift varje dag i tre veckor och strålning måndag - fredag under denna tid. Efter i morgon har jag gjort första veckan med strålning. En strålningsbehandling tar ungefär tio minuter varav själva strålningen bara är några minuter. Det tar en liten stund för personalen att sätta på mig den sk masken och sedan ställa in allting rätt. 
Jag känner mig oerhört trött, ännu mer på eftermiddagarna och jag har inte riktigt samma matlust som före behandlingarna började. Vissa dagar får jag också mer av de krampliknande anfallen- ibland svagt ibland mer kännbart. Men på det stora hela går behandlingarna bra och kan bara vara så tacksam att biverkningarna hittills har varit relativt lindriga. 

Ni får gärna fortsätta vara med mig i bön och 
TACKA för att vi får känna att Gud håller allting i sin trygga hand
BED  att behandlingarna ska få gå bra och vara verksamma och att min kropp ska orka med det hela!

KRAFT OCH GLÄDJE åt er alla i stort och smått denna dag! 

Jag är så tacksam för så gott stöd och sällskap av min kära syster -
och ALLA ni andra som är med mig  på olika sätt !

Kommentarer

  1. TACK Inger för att vi får gå med dig! TACK för påminnelsen att vi ibland bara får fortsätta gå runt våra ”Jerikos murar” utan att förstå! TACK att du mitt i allt påminner om att det är ”praise”,”worship” och ”shout” till Gud och basuner som till slut får ”muren” att falla! Ett mirakel i sig. Varm kram Maisan o Co

    SvaraRadera
  2. Du finns med i våra böner.
    /Helena i Ljungsbro

    SvaraRadera
  3. Kära Inger!
    Lyssnade på sången.Vilken text!
    Han som bor i dig är starkare än den som bor i världen.Honom får vi lova och prisa och be om ett mirakel i ditt liv.
    Ber om kraft och frid över dig och din familj den här dagen.
    Genom Allt är Jesus med.
    Kram Gullvi o Gösta.

    SvaraRadera
  4. Kära Inger,
    Vi ber för dig, att du ska orka med behandlingarna och att dom ska ge goda resultat! Så fint du skriver här på bloggen, det ger oss tröst och styrka. Dina texter är fulla av tacksamhet och förtröstan. Glad för vår stund tillsammans i Bäck!
    Kram från Henrietta

    SvaraRadera
  5. Varm kram fina svägerska ❤ Tänker på dig och hoppas att behandlingarna ska göra bästa verkan . Kicki

    SvaraRadera
  6. Fina Inger !! Hoppas och ber för dig och hela familjen! /Petter

    SvaraRadera
  7. Varma innerliga böner stiger till himlen från Kisa��
    Du o din familj finns i mina tankar❤️
    Kramar från Helene Rydberg Larsson

    SvaraRadera

Skicka en kommentar