19 februari

Gårdagen är redan förbimorgondagen har vi inte sett  - men idag hjälper Herren!


I söndags tog jag ett par härliga ”njutrundor” i hagen. Jag njöt av talgoxarnas vårlåt i björksnåren. Katten sällskapade med mig på vägen. Vilken förmån det är att komma ut lite i naturen varje dag och hämta kraft ur allt det sköna! 




När det blev måndag var det dags att åka till Linköping för att börja behandlingarna. Nu är jag alltså inne på den andra omgången cellgift och börjar samtidigt den första strålningen. Cellgift ska jag ta i fem dagar och strålningen ska jag göra varje vardag i tre veckor, om det går enligt planerna. Igår reagerade jag efter några timmar, med massiv trötthet och illlamående. Jag får ligga kvar här på Onkologen någon dag till för att se hur min kropp reagerar fortsättningsvis. Jag har hitintills haft den stora förmånen att ha matlust så det var ovant att inte kunna äta kvällsmat. Man vill ju inte gärna missa god mat när det bjuds... :) Jag får vara så tacksam att det gått så bra hitintills och illamående som biverkning är ju i sig, verkligen inget oväntat. Blott en dag ett ögonblick i sänder ! Jag bärs av löftet att ” som din dag så ska din kraft ock vara.”  Det är ett fantastiskt löfte som gäller för oss alla! 


1 Mos 18:14 Inget är så underbart att inte Gud skulle förmå det!

Just nu tänker jag också på hur buren jag även känner mig av all omsorg och kärlek ni visar mig på SÅ många olika sätt. Jag är överväldigad och känner att jag inte vet hur jag ska uttrycka min tacksamhet. Jag önskar er alla det allra bästa - Guds rika välsignelse! Kraften räcker inte alltid till att skicka personliga hälsningar till er, men vet att jag läser, ser, känner och upplever allt! 
Hur  underlig är du i allt vad du gör
vem kan dina vägar förstå?
Men ett är dock säkert, 
den väg du mig för
den bästa för mig är ändå ! 
Emil Gustafsson, 1886. 
Han var 24 år när han skrev så förtröstansfullt! 





Goda tankar , goda ord -

sprider glädje på vår jord!




Kommentarer

  1. Fantastiska Inger❤️ Varje dag finns Du och Magnus i mina tankar och böner❤️ kram Britt

    SvaraRadera
  2. Så gott att höra din upplevelse av hur tryggt det är att under allt vila i Guds hand. Vi är med dej och Magnus i våra tankar och böner. Kram Inger

    SvaraRadera
  3. Kära Inger
    Sitter vid frukostbordet och tänker på dig och många fina minnen passerar förbi. Du finns med i våra böner och tankar varje dag. Vi ber att Gud ska ge kraft och helande i den svåra behandlingen du genomgår nu.
    Varma kramar till Dig och Magnus

    SvaraRadera
  4. Kära Inger!
    Tack för att du delar med dig av ditt liv. Livet kan vara oerhört vackert och kan vara oerhört svårt. Du får prova på båda sidorna av livet. Du finns med i våra böner. Gud är stor.Vi ber att du ska få kraft genom behandlingarna o att du ska bli helt frisk.
    Kram Gerd o Gullner

    SvaraRadera

Skicka en kommentar