14 Februari 2019  - ”Alla Hjärtans Dag” 

Kärlekens Lov - 1 kor 13: 1-7, 13 
Om jag talar både människors och änglars språk, men saknar kärlek, är jag bara ekande brons, en skrällande cymbal. Och om jag har profetisk gåva och känner alla hemligheterna och har hela kunskapen, och om jag har all tro så att jag kan flytta berg, men saknar kärlek, är jag ingenting. Och om jag delar ut allt jag äger och om jag låter bränna mig på bål, men saknar kärlek, har jag ingenting vunnit. 
Kärleken är tålmodig och god. Kärleken är inte stridslysten, inte skrytsam och inte uppblåst. Den är inte utmanande, inte självisk, den brusar inte upp, den vill ingen något ont. Den finner inte glädje i orätten men gläds med sanningen. Allt bär den, allt tror den, allt hoppas den, allt uthärdar den. 
Men nu består tro, hopp och kärlek, dessa tre, och störst av dem är kärleken



Som ett litet barn 
Ingemar Olsson https://www.youtube.com/watch?v=DY7NzeXf5AU

Du är allt 

Sonja Aldén https://www.youtube.com/watch?v=1-XU6qDXudI

Leve Kärleken!😍
Om vi släpper lite på de kommersiella tankarna, kan ju Denna Dag få bli en riktigt fin påminnelse om att på olika sätt visa/känna Kärlek, Tacksamhet och Uppskattning till dem som står oss nära i tillvaron. Det kan ju handla om arbetskamrater, grannar, vänner, familj el Käraste... Vilken enorm Skatt vi har i varandra❣️
”Vi är gåvor till Varandra - att leva varsamt med!”
Visst borde vi väl egentligen varje dag ta alla tillfällen att visa kärlek o uppskattning till våra ”nära och kära”?! Medvetet jobba på att låta det bli ett självklart inslag i vår vardag... 

Att få ”ta emot kärlek” är fantastiskt, men att ”få ge”, berikar ju ännu mer! ”Man blir gladare av att ge, än att få, tra la la la...” (sjunger vi i en käck gammal barnsång)  Så sant, tror jag!

Jag känner att jag har många jag skulle visa/ge  uppskattande, stärkande ord, men skulle jag just idag på ”Alla Hjärtans Dag” välja ut bara en så måste det ändå specciellt bli Min Käre Magnus! Magnus, som jag  nu fått kalla ”Min Man” i snart 32 år! 

Vilken Guds Gåva i Livet för mig, att fått ”just Dig”!
Ibland har jag brukat skoja lite om din betydelse för mig och ironiskt sagt  om dig som min man att: ”Du är dock ett litet sällskap”! eller... ”Det är lika bra att jag håller kvar den man jag har, för det skulle ta alldeles för lång tid att lära upp en ny!”😉
Vi är bara två ”vanliga människor”, egentligen otroligt olika på många sätt, du och jag, men tänk att olikheterna fått få bli vår gemensamma styrka istället för att fjärma oss, när vi bara har ”rätt inställning och vilja” till varandra! Jag är så otroligt, innerligt tacksam och glad att fått/får ha dig vid min sida, inte minst nu, naturligtvis! Visst har vi , precis som alla andra haft/har mycket att ”jobba med” i vårt förhållande, ingenting går ju ”av sig själv” i en relation, vi behöver ju alla göra vår insats, så är det..
Men just idag vill jag ta tillfället att i stor ödmjukhet och tacksamhet  ge dig en välförtjänst uppmuntran och eloge. Du, är den som hela tiden ”hängt i” i alla ändar och sett till att allt ”flutit  på”, här hemma i Bäck! Du är en riktig fixare av stora mått, som sett till att saker blivit gjorda! Positiv, handlingskraftig och energisk!
Jag vill tacka dig så oändligt mycket för allt du Gjort, Gör och Är för Mig och hela vår Familj❣️Det går inte att beskriva i ord! Men du vet att jag älskar Dig, av Hjärtat!
Du är min klippa!!!
...Och störst av allt, att vi i botten/genom allt fått dela Tron, Tryggheten och Hoppet i Jesus! Vilken förmån, tack för det!🙏




”Kärleken är det enda som blir större, när man slösar med den.” 


Kärleken kommer och kärleken går,
 ingen kan tyda dess lagar.

Men dej vill jag följa i vinter och vår
 och alla min levnads dagar.

Mitt hjärta är ditt, ditt hjärta är mitt och aldrig jag lämnar det åter. 
Min lycka är din, din lycka är min 
och gråten är min när du gråter.
- Nils Ferlin -    




”Det bästa vi har är varandra!”


Tillsist en fantastisk lovpsalm med svensk text av Lina Sandell!

Jag älskar dig, Jesus, jag vet du är min
och trots vad jag är i mig själv, är jag din.
Du frälst mig från döden och hjälper ännu,
och ingen, nej ingen har älskat som du.

Av evighet, Jesus du älskat mig först,
och se, av all kärlek din kärlek är störst.
Till döden på korset den sträcker sig ju
och ingen, nej ingen har älskat som du.

Och sist i det hem du av nåd mig berett,
vars härlighet än intet öga har sett,
skall lovsången ljuda långt bättre än nu,
att ingen, nej ingen har älskat som du.

Kommentarer

  1. Så sant det du skriver Inger
    Störst av allt är kärleken. Så fantastiskt att få, men ännu bättre att ge. Ta vara på nära och kära och njut av livet.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej Inger! Om det är något jag förknippar familjen Ax med så är det kärlek! Kärlek och omsorg om varandra och andra människor. Den kärleken och omsorgen, som hos er känns så självklar, har jag mött de gånger vi har träffats, och jag möts av den genom den Ax som sprider så mycket kärlek i Vilhelmina, du skulle bara veta!❤ Jag är så tacksam! Att du och ni är så kärleksfulla pekar starkt på den kärlek som är störst. Jag förundras och uppmuntras av det du skriver, och jag ber att Gud ska ge dig styrka för varje dag. Du är en förebild! Kram från Andrea

    Ps. Vi är många här i Vilhelmina som tänker på dig och ber för dig och er! ❤

    SvaraRadera
  3. Inger min fina fantastiska svägerska! Blir så berörd av din välformulerade ord o tankar trots att livet är tufft just nu. Blir inspirerad att tänka på att ta tillvara varje dag i livet. Tänker på dej o ber för dej o ber för Magnus o hela din fina familj. Kram!

    SvaraRadera
  4. Kram till dej Inger och familjen.

    SvaraRadera
  5. Hej Inger,

    Har läst din fina text. Störst av allt är kärleken!

    Kram på dig Inger! ♥️
    Från Henrietta

    SvaraRadera
  6. Hej allihopa, mitt namn är Felicia Aisha Sadat och jag är här ute för att vittna om de goda gärningarna från BABA NOSA UGO i Karnataka Temple eftersom min lycka är återställd, jag har varit gift i ungefär 28 år nu, det kom till en punkt när min man började agera konstigt och sedan lämnade han mig och våra två barn för en annan kvinna i över 6 månader, jag visste aldrig att han hade en affär med en annan kvinna, den här kvinnan vill ta min lycka och allt jag har jobbat för, jag kände mig som avslutar allt. När jag letade efter en lösning kom jag över flera vittnesmål om Spellcaster på internet.
    Vissa människor vittnade om att han tog tillbaka sin ex-älskare, andra vittnade om att han löser alla slags andliga problem, örtmedicin mot sjukdom som Fybroid, Astma, STD, njursjukdom, diabetes, erektil dysfunktion, vinnande av lotteri. Jag trodde aldrig på spellcaster men jag hade inget alternativ eftersom jag letade efter en lösning överallt, så jag fick e-postmeddelandet från BABA NOSA UGO från Testimonies online och bestämde mig för att prova honom.
    Jag kontaktade honom via e-post och förklarade mitt problem för honom, han berättade för mig vad jag behövde göra och jag gjorde precis som han instruerade, förberedde något för mig att använda och gjorde de flesta saker själv, jag tvivlade faktiskt när han berättade för mig att jag kunde förvänta mig goda nyheter, det var mindre än sju dagar då min man ringde mig efter så lång tid. Han kom tillbaka och bad om ursäkt och bad om förlåtelse, det hela var som en dröm, jag förlät honom och nu är vi ännu lyckligare än någonsin tidigare.
    Jag vill säga ett stort tack till BABA NOSA UGO för hans vänliga hjälp, jag förväntade mig aldrig ett så stort andligt arbete och jag kommer inte sluta dela hans testmonies. Om du har något andligt problem och du letar efter en riktig och äkta stavningsredaktör, kontakta BABA NOSA UGO så blir du glad att du gjorde det.

    E-post: karnataka.temple@gmail.com

    WhatsApp: +33753216802

    https://karnatakatemple.wixsite.com/karnataka

    SvaraRadera

Skicka en kommentar