Tors 24/1 Motalabesök


Härlig start med gemensam familjefrukost en vanlig torsdag mitt veckan!!! Att vara sjuk, kan ha sina så fördelar, minsann!  Fam Alfred hade varit  hos oss över natten, så också Linnéa. Och  Evelina har nu tagit beslutet att helt enkelt avsätta ett par veckor hemma hos Mor!️

Idag , lite grådis, men vackert , kallt vinterväder fick vi en trevlig familjeutflykt till Motala, Magnus, Evelina , Linnea och jag....
Vi fick på lasarettet tillsammans träffa  en  logoped som hjälpte oss att börja lägga upp ett ”bildkommunikationsmaterial ” på min Ipad. För att förbereda ifall min talförmåga plötsligt skulle krångla igen....vi vet ju att talcentrat är lite påverkat och ligger  i ”farozonen” framöver. Vi vet dock fortfarande inget om hur det kommer att utvecklas,..... el inte utvecklas....
Men jag tänker på min, genom åren, stadige / trogne medarbetare i Bäckalyckestyrelsen , och som redan innan dess som min Scoutkårchef inför UV lägrena skrev så här klokt i utrustningslistan: ( även om det kan låta lite onödigt dramatiskt, så tror jag det ligger en stor klokskap i det) 
 ” Förbered dig på det Värsta, Hoppas på det Bästa.....och ta det som det kommer!”
Tack, Isak, ”den”/du har varit gott stöd många gånger!
Så nu får vi försöka fortsätta jobba  med den inställningen på nya områden i livet.
Efter logopedbesöket passade vi på att äta mat på Kulturhuset nere vid den vackra Motala ström
Speciell plats för Magnus o mig för dit brukade vi alltid  åka, fira och ta en fika efter att ha varit på Ultraljud vid en ny graviditet 
Inte lika rolig anledning denna gång, men en trevlig utflykt fick vi!


Kommentarer