Skrivet i julveckan...

MINA TANKAR...


Har sedan allt detta startade den 16/12 funderat mycket på hur jag framför allt ska kunna uttrycka min tacksamhet till er alla som bryr er om mig.
Jag är såå tacksam för alla varma, goda, omtänksamma hälsningar jag/vi fått från olika håll! Det känns såå gott’ det värmer verkligen ska ni veta! TACK så väldigt mkt!
Och så alla förböner! Jag kan bara säga : TACK, tack, tack! Det betyder så oändligt mycket för mig!
Ja, TACK för alla böner ni sänt upp till Gud, vår Gode Far i himmelen, Man brukar tala om att man kan känna sig buren av bön, men det jag (av nåd/som en gåva) fått uppleva den här tiden är som en känsla av att jag svääävat på alla förböner! Och jag är naturligtvis så innerligt Tacksam för det och det är inget jag själv kunnat gjort för att förtjäna!
Förstår att det säkert kan låta konstigt, men jag känner som att det är en dyrbar gåva att få uppleva det så här just nu! Jag vet ju av erfaren att man minsann inte alltid kan få känna det så (trygg/lugn) i livet! Vi får ju alla möta många utmaningar på vår resa genom livet! Och alla har vi olika typer av ryggsäckar att släpa på, tror jag. Det finns så mycket som kan ge oss både ångest och oro, inte minst när vi får uppleva hur hälsan vacklar! Det har vi nog fått pröva lite var....
Jag känner mig väldigt liten i allt som händer i/kring mig just nu , men så oändligt Tacksam för möjligheten att få lägga ”allt i Guds händer”! Den här sången hade jag med mig väldigt påtagligt de första veckorna före/ kring Jul, när allt började och i ambulansen in till Sjukhuset......

Då hade jag just precis kommit hem från skogen med en skottkärra fylld av härligt gran,ene och lingonris och kände plötligt hur ngt obekant började hända i min kropp. Jag blev matt och fick ryckningar i höger kroppshalva.

”I dina händer, i dina händer,
Lägger jag allt, hela mitt liv, det som har varit och det som ska bli,
I dina händer!
I dina händer lägger jag allt,
Allt vad jag är, allt vad jag har,
Hela min själ, i dina händer....”

Har hört den med Ingarps Ungdomskör vid ett par tillfällen den sista tiden och vi sjunger den också i vår lilla kör: SAM-klang.
Så oändligt gott att få lämna över sig själv i trygga Fadershänder!
Är så ödmjukt tacksam att få göra det!

”Nya bekymmer” kan vara bra på så vis att de gör ”de gamla” mindre, så kan man också se det...

DU som ville mitt liv
och har skapat mig efter din vilja –

allt i mig känner du

och omsluter med ömhet:

det svaga likaväl som det starka

det sjuka likaväl som det friska.

Därför överlämnar jag mig åt dig

utan fruktan och förbehåll.

Som ett lerkärl

lämnar jag mig i dina händer.

Fyll mig med ditt goda

så att jag blir till välsignelse.

Jag prisar din vishet

du som tar till dig det svaga och skadade

och lägger din skatt i bräckliga lerkärl.





Kommentarer