Onsdag den 30 januari


Tänker på er därute i det ”vanliga vardagslivet” med allt vad det kan innebära av stress, press och måsten...
Önskar er alla kraft  i vardagen och att ni ska få känna sinnesro o glädje mitt i allt ni står i!

Själv känner jag mig just nu priviligierade som får chans att njuta av vardagens alla små underverk på ett nytt annorlunda sätt! Det finns så mkt att glädjas åt när man börjar tänka efter !
Tänk bara att kunna gå upp ur sin säng på morgonen - inget att ta för givet!
Få ha ett ”hem”, näringsrik mat på bordet, kläder på kroppen och omges av ”nära och kära”. 
Vackra blommor på köksbordet som påminner om goda vänners omsorg. 
Kunna få gå ut och njuta av vår fantastiska svenska natur med de förunderliga årstidsväxlingar vi är välsignade med. 
Känna att benen bär, även om det går lite stappligt! 
Höra talgoxarnas begynnande vårlåt i Björktopparna. 
Dela sitt barnbarns förtjusning och upptäckarlust vare sig det gäller en sparkfärd el lek med Farmors busiga katt Moses.
Att tom på kvällspromenad i trädgården få njuta av vackra vinterscenerier och dessutom höra ljudet av porlande vatten djup ner i bäckens fåra, där vattnet fortfarande håller sig i rörelse trots den omgivande kylan.

Gud är så God, tycker jag!








- Allt som du har sagt -

Vi lägger våra liv i Dina trygga händer
Din trofasthet kan vi lita på
Du leder våra steg, Din omsorg är beständig.
Din kärlek kommer alltid bestå

Även om vi inte ser vägen
kan vi tro och hoppas på Dig

Allt som Du har sagt,
allt som Du lovat
kommer att ske,
förr eller senare.
Allt som är bestämt,
det som står skrivet
kommer att ske,
förr eller senare, 
allt som du har sagt. 



"Gud är inte långt borta från någon enda av oss" - Apg 17:27

Kommentarer

  1. Fina Inger!

    Tack för att vi får möjlighet att följa dig "på den ljusa vägen hem". Du i våra tankar! Gud hör bön!

    Varmar kramar
    Gun och Mikael Ljungqvist

    SvaraRadera
  2. Kära Inget
    Du är beundransvärd,... Med allt du har Inger , Du gläder o pushar oss alla . Ja en har så mycket att vara TACKSAM FÖR I LIVET.
    Gud välsigne dig

    SvaraRadera
  3. Kära Inger!
    Det är stort att få följa dig längs vägen hem.Att du valtTACKSAMHET mitt i det tunga och svåra.Du uppmuntrar oss andra ,Vi som skulle stötta dig.
    Gud är God hur än livet är.
    Du/ni finns i våra tankar och förböner.
    Kram från Gullvi o Gösta.

    SvaraRadera
  4. Inger, du är fantastisk som kan, vill och orkar dela med dig av dina tankar.
    Du och din familj är i mina tankar och böner varje dag (även här i skidbackarna). Jag ber att du även i fortsättningen ska få känna dig buren och omsluten av Guds gränslösa nåd.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Så sant det du skriver Inger. Alla borde stanna upp i vardagen o bara njuta av allt runtomkring

    SvaraRadera
  6. Kära Inger!!Min "gamla"kökskompis".( 40 år i höst)Du är fantastisk! Du finns med i mina tankar o böner varje dag.Tänk att Han omsluter dej på alla sidor o håller dej i sin hand.Inga tomma ord.KRAM från oss i Rydaholm

    SvaraRadera
  7. All välsignelse till dig och dina kära! Önskar att ni ska få gå "från kraft till kraft" (Ps 84).

    SvaraRadera
  8. Christina Söderholm Fornåsa2 februari 2019 kl. 13:13

    Min kommentar, när jag skickade med Psalm 84, blev anonym, vilket inte var meningen. Önskar en god dag.

    SvaraRadera
  9. Så sant Inger!
    Vi behöver verkligen stanna upp i vardagen och se Guds storhet. Oavsett var vi är i livet. Varmaste kramar från oss ��

    SvaraRadera
  10. Inger!
    Så gott att få ta del av den kraft du förmedlar så välformulerat.
    Paulus fick erfara det och visst är det så, oavsett hur vi möter svagheten fullkomnas kraften.
    Att få gå bredvid dig och veta att JESUS går med, är så starkt.
    Jag tänker även på ljuset, visst bekräftas det av skuggorna.
    Jag önskar o ber att du och familjen ska få fortsatt kraft att leva i nåden av att kunna ta,
    Blott en dag ett ögonblick i sänder.

    SvaraRadera
  11. TACK Inger för alla vackra tankar och sköna bilder!☺️
    ...en dag, ett steg, ett ögonblick i sänder....❤️

    SvaraRadera

Skicka en kommentar