18\1 En riktig GLÄDJEDAG


Idag har vi i familjen fått uppleva en riktig Glädjedag, då hela familjen kunde samlas i Göteborg för att fira Alfreds Läkarexamen efter 5,5 års studier. Jag är så innerligt tacksam att jag kunde vara med!
Tom Evelina o Jakob kom farandes ända från Norrland. Vi fick en fantastiskt fin och festlig dag tillsammans och vi hade fått låna en lägenhet av kompisar som vi kunde vara i.
Rebecka, Magnus, och jag var med på den högtidliga ceremonin på Universitetet och sedan anslöt övriga familjen till minglet efteråt. Fantastiskt roligt att få vara med, allt gick så bra, det fanns bänkar bakom där jag kunde lägga mig ner och vila, när som det behövdes.
Igen vill jag säga GRATTIS Alfred och kanske ännu mer: GRATTIS TILL ER BÅDA TVÅ - Rebecka och Alfred!!! Det här är ju något ni kämpat er igenom tillsammans, och ni gjorde det bra! Lycka nu till med fortsättningen!


Nu är det plötsligt måndag 22 /1 och jag har ikväll ,efter 5 dagar tagit de sista cellgiftstabletterna i denna omgången. Nu kommer det troligen dröja ca 3 veckor innan det blir dags för nästa omgång. Som väl är har jag inte känt av några besvär från dem, ännu. Är förvarnad om att det kanske kommer bli lite tufft framöver när kroppens försvar slås ut för en tid. Nu får vi be att behandlingen ska bli framgångsrik!

Igår söndag hade vi en fantastiskt fin och vacker Vinterdag i Alfred o Rebeckas nya hem Broddarp. Så jätteroligt att kunna vara med o dela glädjen/gemenskapen i deras Nya hem. Vi sjunger ofta tillsammans - alla stora och små. Detta ger mycket kraft och glädje. Jag minns särskilt Mellvins sång då han sjöng med hela kroppen :
" .Ja har en telefon , som leder till Guuds tron. Åh när ja får problem så RRRinger ja på den... oh ja kAstar alla bööördorna bakom mej - åh ja seeer dom inte meeer , ååååh ja seeeer dom INTE mer . Åh ja ä LYCKLIG, åh ja ä LYCKLIG... både månda, tisda, onsda, tossda, freda, löda, sönda - heeela veckan lå Å ång! "
Det var precis som att se hans pappa Oskar sjunga just den sången, när han var i samma ålder. Vilken energi - ärligt och hängivet!! På energi , så kunde vi inte låta bli att sjunga en av Konrads favoriter : HUVUD, axlar , knä å tÅÅÅ.....
Broddarp i månsken

Kommentarer